Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όνομα ταυτισμένο διαχρονικά με την ελληνική μπίρα, γιορτάζει φέτος τα 55 χρόνια παρουσίας της στην αγορά και «θυμάται» τις ημερομηνίες-σταθμούς της ιστορίας της.
-Το 1963 ιδρύεται η εταιρία στην Αθήνα από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών, που ένωσαν τις δυνάμεις τους για να ξεκινήσουν την παραγωγή της μπίρας Amstel στην Ελλάδα.
-Το 1965 ξεκινάει η παραγωγή στο πρώτο ζυθοποιείο της Αθήνας
-Το 1975 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εγκαινιάζει νέο ζυθοποιείο στη Θεσσαλονίκη
-Το 1985 εγκαινιάζει νέο ζυθοποιείο στην Πάτρα
-Το 2004 Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι Μέγας Χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004»
-Το 2008 ξεκινάει το πρώτο και μεγαλύτερο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού μέσω του οποίου προμηθεύεται ελληνικό κριθάρι για την κάλυψη του 100% των αναγκών της. Οι ελληνικές πρώτες ύλες σε συνδυασμό με τα σύγχρονα ζυθοποιεία και με τα δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, δημιουργούν μια πλήρως καθετοποιημένη ελληνική διαδρομή για τα προϊόντα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
-Το 2015 εγκαινιάζεται ο χώρος δημιουργικής Ζυθοποιίας «Αθηνέο». Ένα πρότυπο μικροζυθοποιείο νέων ειδών μπίρας, που περιλαμβάνει στις εγκαταστάσεις του ένα μικρό αλλά περιεκτικό Μουσείο για την μπίρα.
Επενδύσεις και εξωστρέφεια ωφελούν τη δημόσια και ιδιωτική οικονομία
Η μακρά ιστορία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας συνεχίζεται με πολύ καλές οικονομικές επιδόσεις. Παρά την κρίση, η εταιρεία πραγματοποίησε το διάστημα 2010-2016 επενδύσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ, ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη διαδικασία εκπόνησης του επενδυτικού της πλάνου κατά το οποίο μέχρι το το 2019 θα επενδυθούν άλλα 61 εκατ. ευρώ. Συνολικά την τελευταία 20ετία έχουν επενδυθεί 500 εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώνεται ότι το όφελος τους κράτους από τις δραστηριότητες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για την πενταετία 2010-2015 σε καταβολή φόρων, ασφαλιστικά ταμεία κτλ. ξεπερνάει 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Όσον αφορά στο αποτύπωμά της στον εργασιακό χάρτη, απασχολούνται άμεσα 900 εργαζομένοι, ενώ συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητές της 2.500 αγρότες και 4.300 προμηθευτές. Τα προϊόντα της πωλούνται σε 108.000 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται εξαγωγική δραστηριότητα που αναβαθμίζει και κάνει γνωστά τα ελληνικά προϊόντα, σε μια περίοδο που η εξωστρέφεια της οικονομίας είναι το μεγάλο ζητούμενο.